![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2023/05/94966-668x334.jpg)
W połowie kwietnia b.r. po blisko rocznej przerwie w eksploatacji większość lokomotyw serii EP08 powraca do planowej eksploatacji. Jest to skutkiem zmian dokonanych w Dokumentacji Systemu Utrzymania związanych z podniesieniem dopuszczalnego limitu kilometrów pomiędzy naprawami okresowymi na 4 poziomie utrzymania z 600 na 720 tys. kilometrów.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2023/05/94740.jpg)
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2023/05/94351-1024x768.jpg)
Powrót lokomotyw serii EP08 do eksploatacji został uwarunkowany wykonaniem dodatkowego i poszerzonego przeglądu P3, po którym lokomotywy posiadające ułożyskowanie wału drążonego za pomocą łożysk tocznych uzyskują nowe zaświadczenie o przywróceniu do eksploatacji (d. świadectwo sprawności technicznej). Zmiana w DSU dotyczy również pojazdów serii EU i EP07 i oznacza to, iż wybrane maszyny będą pracować przez około pół roku do momentu osiągnięcia nowego resursu międzynaprawczego.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2023/05/94966-1-1024x768.jpg)
Pomimo przywrócenia do eksploatacji lokomotyw serii EP08 (numery 006, 007, 011) nierozstrzygnięty pozostaje przetarg na naprawy okresowe na 4 poziomie utrzymania tych maszyn. Temu tematowi przyjrzeliśmy się pod koniec stycznia b.r. w artykule dotyczącym problemów z naprawami okresowymi elektrowozów PKP Intercity.
Najnowsze komentarze