Siódemki PKP Intercity idą na sprzedaż!

Na stronie PKP Intercity S.A. opublikowano ogłoszenie o przeprowadzeniu licytacji elektronicznej związanej ze sprzedażą 10 sztuk lokomotyw EU07, stacjonujących w Zakładzie Południowym w Krakowie. Postępowanie dotyczy pojazdów od dłuższego czasu wyłączonych z eksploatacji i oczekujących na wykonanie napraw P5/2 (głównych). Wśród lokomotyw znajduje się EU07-173 [Pafawag Wrocław 4E-173/1971] w klasycznym zielonym malowaniu czynną do końca grudnia 2015 roku.

EU07-173 oczekuje na wykonanie naprawy P5/2 na terenie lokomotywowni PKP Intercity w Krakowie Płaszowie, 16 sierpnia 2016 r. Fot. Kamil Sikora, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych

Maszyny wystawione na sprzedaż to:


EU07-087 – odstawiona w sierpniu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-106 – odstawiona w lutym 2015 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-116 – odstawiona w kwietniu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-146 – odstawiona w lutym 2017 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-173 – odstawiona w grudniu 2015 r. [cena wywoławcza: 44 520,00 zł]
EU07-190 – odstawiona w marcu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-212 – odstawiona w marcu 2015 r. [cena wywoławcza: 51 940,00 zł]
EU07-214 – odstawiona w lutym 2015 r. [cena wywoławcza: 55 650,00 zł]
EU07-227 – odstawiona w sierpniu 2014 r. [cena wywoławcza: 51 940,00 zł]
EU07-228 – odstawiona w czerwcu 2016 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]

EU07-087 i 227 odstawione na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim, 5 czerwca 2016 r., Fot. Piotr Antos, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych

Większość pojazdów przeznaczonych do sprzedaży przez wiele lat służyła jako magazyn części zapasowych, co spowodowało znaczny spadek wartości blisko lub ponad już półwiecznych pojazdów. Niektóre egzemplarze lokomotyw były wyposażone w klimatyzację kabin maszynisty.

Oczekująca kasacji, bądź też naprawy EU07-106 na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim, 24.05.2021 r., fot. Adrian Podleski, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych

Ciekawostką odnośnie sprzedawanych lokomotyw jest fakt, iż wśród pojazdów znajduje się lokomotywa EU07-227 [Pafawag Wrocław 4E-232/1973], która w dniu 24 marca 1974 roku prowadząc pociąg pospieszny z Katowic jako pierwszy skład pasażerski wjechała na budowany wówczas dworzec Warszawa Centralna.

EU07-227 wyłączona na początku 2014 roku, obecnie w kiepskim stanie wizualnym na terenie lokomotywowni Kraków Prokocim, 1 maja 2021 r., fot TheMolkaPL, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych

Ogłoszenie o sprzedaży pojazdów znajduje się na stronie PKP IC: https://bit.ly/2QS4yNk

Author: Marcin Muchajer

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.