Kasacja lokomotyw EU07-087, 212, 214, 228 z PKP InterCity

W pierwszej połowie grudnia b.r. nastąpiła fizyczna likwidacja czterech lokomotyw serii EU07 należących dotychczas do PKP Intercity S.A. i wystawionych na sprzedaż przez przewoźnika w połowie maja tego roku. Po trwającym ponad pół roku postępowaniu firmie udało się sprzedać 4 z 10 wystawionych wówczas na sprzedaż pojazdów, co spowodowało skreślenie lokomotyw EU07-087, 212, 214 i 228 z ewidencji spółki z dniem 30 listopada.

EU07 o numerach (kolejno od prawej) 214,212,228,087 w towarzystwie wagonów ochronnych związanych na czas transportu do nowego właściciela, podczas na manewrów na terenie lok. Kraków Prokocim, na dalszym planie SM42-2300, fot. Adrian Podleski, 30 listopada 2021 r.

Nabywcą lokomotyw została firma „PIOTROSTAL” z okolic Warszawy (znana z serii „ZŁOMOWISKO PL” na telewizyjnym kanale Discovery), która dokonała fizycznej kasacji pojazdów na terenie bocznicy firmy ZPZ ZŁOMEX S.A. w Krakowie. Na teren bocznicy lokomotywy zostały przetransportowane 30 listopada 2021 roku.

EU07 o numerach (kolejno lewej) 087,228,212,214 w towarzystwie wagonów ochronnych związanych na czas transportu do nowego właściciela podczas manewrów na terenie lok. Kraków Prokocim., fot. Adrian Podleski, 30 listopada 2021.

Sukcesywnie od początku grudnia b.r. sprzedane pojazdy były złomowane na terenie bocznicy firmy „ZŁOMEX” w Krakowie Nowej Hucie, stając się przeszłością po ponad lub blisko 50 latach służby na PKP.

EU07-214 w trakcie kasacji na terenie ZPZ ZŁOMEX S.A. w Krakowie, fot. Adrian Podleski, 13 grudnia 2021 r.

Skasowane pojazdy były wyłączone z planowanej eksploatacji w oczekiwaniu na wykonanie napraw P5 (głównych) od około 2014 i 2015 roku, służąc od tego czasu za dawców części zamiennych do eksploatowanych dłużej pojazdów o innych numerach.

Więcej informacji na temat sprzedaży lokomotyw serii EU07 przez PKP IC znajduje się w artykule opublikowanym na naszym portalu w połowie maja b.r.:

Szczegółowa historia „siódemek” złomowanych przez PKP InterCity znajduje się w naszej bazie.

Author: Kamil Sikora