Pod koniec listopada b.r. na terenie bydgoskiej sekcji Północnego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. nastąpiła fizyczna likwidacja lokomotywy EU07-004 [Pafawag 4E-004/1967] wyłączonej z eksploatacji od 2012 roku.
Pojazd od dłuższego czasu oczekiwał na wykonane naprawy głównej (P5/2), służąc jako dawca części zamiennych. Zaawansowany wiek oraz zły stan techniczny lokomotywy zdecydowały o zaniechaniu podjęcia tego działania i przeznaczeniu jej do kasacji z ewidencji PKP Cargo S.A., która nastąpiła 18 sierpnia 2020 roku. Od tamtego momentu maszyna oczekiwała jedynie na wybór wykonawcy fizycznej likwidacji.
Historia lokomotywy EU07-004
Swą służbę lokomotywa EU07-004 rozpoczęła 30 czerwca 1967 roku w Krakowie, otrzymując przydział do lokomotywowni w Prokocimiu, gdzie z krótkimi przerwami (zmiana przydziału na lok. Dębica) służyła do 1976 roku, kiedy to została przeniesiona do Czechowic-Dziedzic. Tam pojazd służył następne niemal 20 lat, przechodząc w marcu 1987 roku naprawę główną (G1) w zakładach w Gliwicach. Następnymi miejscami pracy lokomotywy były lokomotywownia Katowice (od 1995 roku) oraz Zakład Taboru w Krakowie (od 1 września 2004 roku) znajdujący się wówczas w strukturach spółki PKP Cargo S.A.
Podczas służby w Krakowie pojazd przeszedł swoją ostatnią w historii naprawę okresową (1R6) na początku 2007 roku w Nowym Sączu, zyskując tradycyjne wówczas malowanie koloru zielonego.
Z początkiem 2009 roku lokomotywa weszła w struktury Małopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A., pozostając w strukturach towarowego przewoźnika. Następnie przydział pojazdu został zmieniony jeszcze czterokrotnie: w 2009, 2011, 2015 i 2017 roku, a ostatnim z nich był Północny Zakład Spółki. W barwach tych lokomotywa pracowała do momentu osiągnięcia limitu 500 tysięcy kilometrów, co nastąpiło 6 sierpnia 2012 roku. Pojazd oczekiwał wówczas na wykonanie kolejnej naprawy rewizyjnej (P4), która nie została już przeprowadzona, a lokomotywa skierowana w Bydgoszczy w celu pozyskania części zamiennych.
Byt lokomotywy na ewidencji PKP zakończył się 18 sierpnia 2020 roku skreśleniem pojazdu ze stanu PKP Cargo S.A. po 53 latach, w tym 45 latach czynnej służby. Do momentu skreślenia pojazd przebył 15 napraw okresowych, z których 11 stanowiły naprawy rewizyjne, 3 średnie i 1 naprawa główna.
Szczegółowa historia pojazdu dostępna jest w naszej bazie.
Najnowsze komentarze