Brak chętnych na naprawę Pt47-65

Brak ofert na naprawę petuchy!

Ostatni przetarg ogłoszony przez IK Parowozownia Wolsztyn zakończył się niepowodzeniem. Wyniki przetargu w sprawie przeprowadzenia rewizji wewnętrznej kotła parowozu Pt47-65 pokazały, że na powrót jedynego do niedawna czynnego parowozu pospiesznego będziemy musieli zaczekać dłużej. Jedocześnie sytuacja ta pokazuje w jak fatalnej sytuacji znajduje się zaplecze techniczne dla lokomotyw parowych w Polsce. Po bankructwie zakładów w Pile oraz niepewnej przyszłości skansenu w Chabówce pod znakiem zapytania staje eksploatacja zabytkowych maszyn na krajowych szlakach. Czy naprawy w Czechach lub w Niemczech będą leżały w zasięgu finansowym naszych placówek muzealnych?

Przypomnijmy, że obecnie IK Parowozownia Wolsztyn dysponuje tylko jednym czynnym parowozem – Ol49-69. Jednocześnie w zakładach ZUT Wągrowiec przedłuża się naprawa Ol49-59, która miała zostać oddana do eksploatacji na początku 2022 roku. Więcej o tej naprawie pisaliśmy tutaj.

Author: Konrad Czapracki