![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2021/05/DSC_6545-01-668x334.jpeg)
W niedzielę 23 maja 2021r. ZUT Wągrowiec otworzył nowy rozdział w swojej historii. Zakład rozpoczyna pierwszą naprawę poziomu P5 lokomotywy parowej!
![](https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/16707.jpg)
Dziś w godzinach porannych Pt47-65 przyprowadziła z Wolsztyna do Wągrowca parowóz Ol49-59. To właśnie tutaj zostanie przeprowadzona naprawa główna lokomotywy wraz z tendrem 25D49. Zakład Utrzymania Taboru jako jedyny zgłosił się do przetargu na wykonanie prac poziomu P5. Wartość kontraktu to 2 336 864,70 PLN. Zgodnie z zapisami w umowie wykonawca ma 8 miesięcy na oddanie czynnej Oelki do Wolsztyna. Parowóz będzie objęty półroczny okresem gwarancyjnym oraz rękojmią za ewentualne wady na okres dwóch lat.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2021/05/DSC_0582-01-1024x681.jpeg)
Warto wspomnieć, że nie jest to jednak pierwsza współpraca ZUT Wągrowiec z Parowozownią Wolsztyn. Zakład wykonywał m.in naprawy przedwojennych wagonów Bi i Ci, wagonów 120A oraz tendra 34D74-42 od parowozu Pt47-65.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2021/05/DSC_6545-01-1-1024x578.jpeg)
Obecnie IK Parowozownia Wolsztyn dysponuje jeszcze dwoma czynnymi parowozami. Są to Pt47-65 oraz Ol49-69, które zapewniają obsługę pociągów rozkładowych między Wolsztynem a Lesznem (pon-pt) oraz Poznaniem (w soboty) a także pociągów specjalnych.
Historię Przydziałów parowozu Ol49-59 można znaleźć TUTAJ.
Najnowsze komentarze