W połowie kwietnia b.r. po blisko rocznej przerwie w eksploatacji większość lokomotyw serii EP08 powraca do planowej eksploatacji. Jest to skutkiem zmian dokonanych w Dokumentacji Systemu Utrzymania związanych z podniesieniem dopuszczalnego limitu kilometrów pomiędzy naprawami okresowymi na 4 poziomie utrzymania z 600 na 720 tys. kilometrów.
Powrót lokomotyw serii EP08 do eksploatacji został uwarunkowany wykonaniem dodatkowego i poszerzonego przeglądu P3, po którym lokomotywy posiadające ułożyskowanie wału drążonego za pomocą łożysk tocznych uzyskują nowe zaświadczenie o przywróceniu do eksploatacji (d. świadectwo sprawności technicznej). Zmiana w DSU dotyczy również pojazdów serii EU i EP07 i oznacza to, iż wybrane maszyny będą pracować przez około pół roku do momentu osiągnięcia nowego resursu międzynaprawczego.
Pomimo przywrócenia do eksploatacji lokomotyw serii EP08 (numery 006, 007, 011) nierozstrzygnięty pozostaje przetarg na naprawy okresowe na 4 poziomie utrzymania tych maszyn. Temu tematowi przyjrzeliśmy się pod koniec stycznia b.r. w artykule dotyczącym problemów z naprawami okresowymi elektrowozów PKP Intercity.
Najnowsze komentarze