Taborowa zmiana warty w PKP Intercity S.A. trwa. Spółka wystawiła na sprzedaż w drodze licytacji elektronicznej aż 23 kolejne lokomotywy serii EU/EP07. Poprzednie aukcje z lat 2021 i 2022 oraz 2023 dotyczyły sprzedaży prawie wyłącznie lokomotyw serii EU07 z Zakładu Południowego PKP Intercity. Sprzedane wówczas pojazdy w większości zostały przeznaczone do złomowania, jednak niektóre (m.in EU07-085, 234 czy 540) z nich znalazły nabywców z grona przewoźników kolejowych i są poddawane niezbędnym naprawom.
Obecnie wystawione do sprzedaży zostały również lokomotywy serii EP07 stacjonujące w Północnym Zakładzie PKP IC w Gdyni, a także kilka sztuk przeznaczonych pierwotnie do przebudowy do standardu EU07A znajdujące się w opolskim Remtraku.
Tym razem na aukcję trafiły lokomotywy z lat produkcji 1971 – 1990 o następujących numerach:
- EP07-174 – Gdynia – rok budowy 1971
- EP07-229 – Gdynia – rok budowy 1973
- EP07-318 – Gdynia – rok budowy 1984
- EU07-326 – Opole – rok budowy 1984
- EP07-330 – Gdynia – rok budowy 1984
- EP07-372 – Gdynia – rok budowy 1985
- EP07-385 – Gdynia – rok budowy 1985
- EP07-400 – Gdynia – rok budowy 1986
- EP07-401 – Gdynia – rok budowy 1986
- EP07-422 – Gdynia – rok budowy 1986
- EU07-446 – Opole – rok budowy 1987
- EP07-448 – Gdynia – rok budowy 1987
- EP07-482 – Gdynia – rok budowy 1988
- EU07-485 – Gdynia – rok budowy 1988
- EU07-488 – Opole – rok budowy 1988
- EU07-491 – Gdynia – rok budowy 1988
- EU07-497 – Opole – rok budowy 1988
- EU07-498 – Gdynia – rok budowy 1988
- EU07-501 – Gdynia – rok budowy 1988
- EU07-508 – Gdynia – rok budowy 1989
- EU07-511 – Opole – rok budowy 1989
- EU07-519 – Gdynia – rok budowy 1989
- EU07-529 – Wrocław – rok budowy 1990
Najnowsze komentarze