W dniach 5 i 6 października 2023 roku jednostki EN71-001 i EN57-1466 zostały przetransportowane do zakładów PESA Mińsk Mazowiecki w celu wykonania naprawy P4. Po zakończeniu prac EZT zostaną przywrócone do regularnej eksploatacji.
Jak informowaliśmy w grudniu 2022 roku, Spółka POLREGIO zapowiedziała przywrócenie historycznych „żółto-granatowych” barw jednostce EN71-001 należącej do Małopolskiego Zakładu w Krakowie. Co ważne, zachowane zostaną także klasyczne materiałowe siedzenia znane jako „czerwone dermy”.
Przetarg na naprawę 23 jednostek serii EN57 oraz EN71 został podpisany w czerwcu 2023 roku. Wykonawca na wykonanie prac ma nie więcej niż 50 dni od daty przekazania pojazdów. Oznacza to, że wspomniane EZT zostaną przywrócone do eksploatacji jeszcze przed końcem 2023 roku.
EN71-001, po wygaśnięciu świadectwa sprawności technicznej w czerwcu 2022 roku, pozostawała wyłączona z eksploatacji i odstawiona na bocznych torach stacji w Suchej Beskidzkiej. Do Mińska Mazowieckiego pojechała o własnych siłach, spięta z wygaszoną EN57-1466.
EN71-001 wraz z EN57-1466 uchwycone podczas przejazdu do Mińska Mazowieckiego. Jasień Brzeski. 5.10.2023 Fot. Mateusz Nakoneczny
Jednostki podczas postoju technicznego na stacji Kraków Płaszów. Fot. Mateusz Nakoneczny
Najnowsze komentarze