![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG_0167-1-—-kopia_filtered-668x334.jpg)
Jesienią 2021 roku CD Cargo Poland pozyskało od operatora leasingowego AKIEM SNCF lokomotywy typu Bombardier Traxx DC3 serii 594 o numerach 004, 006 i 007 oraz od połowy kwietnia o kolejną maszynę o numerze 594 013.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/594-004-1024x600.jpg)
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/594-006-1024x594.jpg)
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/594-007-1024x545.jpg)
Pojazd 594 013 jest już czwartą lokomotywą tego typu pozyskaną od poolu taborowego Akiem. Warto dodać, że od początku kwietnia b.r. pojazdy CD Cargo Poland otrzymały czeskie imiona męskie zgodnie z pisownią ojczystą. Przykładowo lokomotywa 594 004 otrzymała imię „RUMBURAK„, zaś lokomotywa 594 013 imię „JOŽIN„, co może wywoływać uśmiech w kontekście skeczu „Jožin z bažin” popularnego skeczu autorstwa Ivana Mládka oraz Ivo Pešáka z formacji „Banjo Band”.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/IMG_0167-1-—-kopia_filtered-1-1024x667.jpg)
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/594-004-RUMBURAK-1024x607.jpg)
CD Cargo Poland w ostatnim czasie bardzo dynamicznie rozwija się na rynku przewozów towarowych w Polsce. W marcu bieżącego roku pozyskano również lokomotywę E483-224, która wcześniej była użytkowana przez firmę HSL Polska.
![](https://news.forumkolejowe.pl/wp-content/uploads/2022/05/E483-224-1024x620.jpg)
Pojazdy są głównie wykorzystywane do obsługi pociągów na magistrali węglowej pomiędzy Chałupkami, a trójmiejskimi portami. Oprócz tego są wykorzystywane także do obsługi pociągów z węglem dla radomskiej i warszawskich elektrociepłowni. Realizowane są także przewozy dla cementowni w Ożarowie.
Seria 594 w Ilostanie Pojazdów Trakcyjnych.
Najnowsze komentarze