W pierwszej połowie grudnia b.r. nastąpiła fizyczna likwidacja czterech lokomotyw serii EU07 należących dotychczas do PKP Intercity S.A. i wystawionych na sprzedaż przez przewoźnika w połowie maja tego roku. Po trwającym ponad pół roku postępowaniu firmie udało się sprzedać 4 z 10 wystawionych wówczas na sprzedaż pojazdów, co spowodowało skreślenie lokomotyw EU07-087, 212, 214 i 228 z ewidencji spółki z dniem 30 listopada.
Nabywcą lokomotyw została firma „PIOTROSTAL” z okolic Warszawy (znana z serii „ZŁOMOWISKO PL” na telewizyjnym kanale Discovery), która dokonała fizycznej kasacji pojazdów na terenie bocznicy firmy ZPZ ZŁOMEX S.A. w Krakowie. Na teren bocznicy lokomotywy zostały przetransportowane 30 listopada 2021 roku.
Sukcesywnie od początku grudnia b.r. sprzedane pojazdy były złomowane na terenie bocznicy firmy „ZŁOMEX” w Krakowie Nowej Hucie, stając się przeszłością po ponad lub blisko 50 latach służby na PKP.
Skasowane pojazdy były wyłączone z planowanej eksploatacji w oczekiwaniu na wykonanie napraw P5 (głównych) od około 2014 i 2015 roku, służąc od tego czasu za dawców części zamiennych do eksploatowanych dłużej pojazdów o innych numerach.
Więcej informacji na temat sprzedaży lokomotyw serii EU07 przez PKP IC znajduje się w artykule opublikowanym na naszym portalu w połowie maja b.r.:
Szczegółowa historia „siódemek” złomowanych przez PKP InterCity znajduje się w naszej bazie.
Najnowsze komentarze