Koleje Mazowieckie sprzedają 16 EN57 na złom

Wczoraj informowaliśmy o wielkim przetargu na sprzedaż lokomotyw przez PKP Cargo gdzie większość z nich zakupiły firmy złomiarskie. Dzisiaj przedstawiamy informacje o kolejnych przetargach w ramach których przedmiotem postępowania jest kasacja wysłużonych EZT, należących do samorządowych firm kolejowych z Mazowsza.

Odstawiony EN57-1928 na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie, 21.06.2021 r., fot. Piotr Antos, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych.

Po udanym poprzednim przetargu gdzie udało się zezłomować Kolejom Mazowieckim 6 sztuk odstawionych EN57, tym razem Spółka ma zamiar zezłomować kolejnych 16 EN57. Będą to:

  1. EN57-1318 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  2. EN57-1715 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  3. EN57-1810 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  4. EN57-1906 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  5. EN57-1908 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  6. EN57-1909 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  7. EN57-1911 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  8. EN57-1912 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  9. EN57-1915 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  10. EN57-1916 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  11. EN57-1917 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  12. EN57-1918 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  13. EN57-1923 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  14. EN57-1925 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  15. EN57-1928 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  16. EN57-1929 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz.

Każda z powyższych jednostek ma braki np. brak szybkościomierza, czuwaka czy generatora. Z kolei jednostka EN57-1318 jest sprzedawana bez jednego z silników trakcyjnych.

Odbiór złomu w postaci powyższych EZT ma nastąpić najpóźniej do końca października 2021 r. przez wyłonionych w postępowaniu wykonawców.

Zapewne nie będzie to ostatni przetarg na kasację EN57 przez Koleje Mazowieckie, gdyż nie są to jedyne odstawione EN57 u tego przewoźnika. Oprócz powyższych, na sprzedaż nadal oczekują:

  1. EN57-1109 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  2. EN57-1173 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  3. EN57-1799 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  4. EN57-1811 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  5. EN57-1812 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  6. EN57-1910 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Sochaczew,
  7. EN57-1924 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota Postojowa,
  8. EN57-1941 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz,
  9. EN57-1942 – miejsce odstawienia – Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru Tłuszcz.

Drugi z kolejowych przewoźników należących do Samorządu Województwa Mazowieckiego czyli Warszawska Kolej Dojazdowa, ogłosiła z kolei wyniki przetargu na kasację EN94-23. Jedynym chętnym na jej zezłomowanie jest firma Stacjonarny i Obwoźny Skup Surowców Wtórnych Krzysztof Dzwonkowski z Warszawy. Firma zaoferowała 1,60 zł. za 1 kg złomu. Nowy nabywca będzie musiał zezłomować jednostkę najpóźniej do 15 września 2021 r.

Odstawiona EN94-23 na terenie grodziskiej elektrowozowni WKD, Grodzisk Mazowiecki, 28.07.2021 r., fot. Piotr Antos, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych.

Author: Piotr Antos