EP07-1058 powraca do służby po naprawie awaryjnej

Dobiega końca naprawa awaryjna połączona z odbudową lokomotywy EP07-1058 uszkodzonej w wypadku w sierpniu zeszłego roku. W dniu dzisiejszym (12 lipca 2021) maszyna wyjechała na jazdę próbną po wykonanej naprawie awaryjnej w firmie Olkol Sp.z.o.o. z Oleśnicy, podczas której odbudowana została uszkodzona kabina maszynisty, a pojazd pomalowano w najnowszą wersję niebiesko-szarego schematu malowania PKP Intercity.

EP07-1058 podczas jazdy próbnej przed zakończeniem naprawy awaryjnej, 12 lipca 2021 r., Fot. Konrad Fąfara

Wypadek IC „Hetman” – 18 sierpnia 2020

W dniu 18.08.2020 r. IC 26104 Hetman (Lublin Główny – Wrocław Główny) miał zderzenie z ciężarówką na przejeździe w miejscowości Przędzel koło Niska. Maszynista prowadzący pociąg został ciężko ranny, i musiał być wyciągany z lokomotywy przez strażaków za pomocą narzędzi hydraulicznych. W późniejszym czasie organizowana była zbiórka środków pieniężnych potrzebnych do rehabilitacji maszynisty pociągu pana Tomasza.

Uszkodzona lokomotywa EP07-1058 na miejscu wypadku, 18 sierpnia 2020 r., Fot. Stalówka.net, za RMF24.pl

Naprawa awaryjna

Po dokonaniu oględzin pojazdu przez komisję przewoźnika uznano, iż możliwe będzie dokonanie naprawy lokomotywy i przywrócenie jej do eksploatacji. W grudniu 2020 roku ogłoszono przetarg na wykonanie naprawy awaryjnej, który wygrała firma Olkol z Oleśnicy. Lokomotywa trafiła tam z początkiem marca razem z EU07-326, która przejdzie modernizację do serii EU07A.

Poprzedni wypadek EP07-1058

Warto wspomnieć, iż nie jest to pierwszy wypadek na przejeździe kolejowym, w którym brała udział ta lokomotywa. W czerwcu 2015 roku uczestniczyła w wypadku w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego podczas prowadzenia pociągu TLK 14112 „Walenty Roździeński”.

Author: Kamil Sikora