Dwusuwowy „Gagarin” M62-3554 powraca po naprawie P5 w klasycznym wydaniu!

Przed dwoma tygodniami (8 czerwca 2021 r.) zakończyła się naprawa P5 lokomotywy M62-3554 należącej do firmy IGL Sp.z.o.o.. Związany z kolejami piaskowymi pojazd (ex. M62-08) pracujący w Polsce od 1979 roku w KP Kotlarnia po naprawie P5 zachował klasyczny dwusuwowy silnik typu 14D40 o mocy 1470kW i przez następne lata będzie pełnił służbę w tej wersji.

M62-3554 w duecie z S200-250 przy obsłudze pociągu towarowego, fot. Artur Wieczorek

Z inicjatywy pasjonatów skupionych wokół spółki IGL (m.in. Krzysztofa Newlacila, Bartosza Koniecznego i Bartosza Kupieckiego) pojazd powrócił do barw z czasów służby na kolejach piaskowych (lata 1979-1999) jako M62-08 wraz z detalami takimi jak listwy ozdobne i metalowe oznaczenia.

M62-3554 poczas końcowych etapów naprawy P5 w firmie Remkol, 23 stycznia 2021 roku, fot. @Aversen, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych
M62-08 na terenie ZNTK Bydgoszcz przygotowywany do sprzedaży dla zagranicznego podmiotu z Niemiec, 15 grudnia 1999 roku, fot. Paweł Telega, Ilostan Pojazdów Trakcyjnych
M62-3554 podczas obsługi pierwszego pociągu planowego w okolicach stacji Bzowo Goraj, fot. Artur Wieczorek

Serdeczne podziękowania dla Artura Wieczorka za zgodę na publikacje zdjęć!

M62-3554 w naszej bazie -> https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=7&seria=236&lok=10186&numer=3554&title=M62-3554

Author: Kamil Sikora