Naprawa P4 EU07-1601 dobiega końca

Trwają prace przy naprawie okresowej na 4 poziome utrzymania lokomotywy EU07-1601 (ex. EU07-535) wyłączonej z eksploatacji od ponad 5 lat. Rozpoczęta przed ponad rokiem naprawa 1P4(1) jest przeprowadzana w Punkcie Utrzymania Taboru Bydgoszcz Wschód (Północny Zakład Spółki PKP Cargo S.A.) od końca marca 2021 roku, kiedy to maszyna po dłuższym okresie postoju w macierzystej lokomotywowni Poznań Franowo została skierowana do jej wykonania.

Najbardziej widoczne gołym okiem prace przy naprawie P4 maszyny rozpoczęły się na wiosnę b.r., kiedy to pudło lokomotywy zostało poddane pracom naprawczym i przygotowane do wykonania malowania.

EU07-1601 po wyszlifowaniu i zmatowieniu powłoki lakierniczej, 24 kwietnia 2022 roku, fot. Łukasz Gełda

W chwili obecnej (początek lipca 2022 r.) zakończone zostały prace naprawcze przy wózkach lokomotyw, a pudło pojazdu zostało już pomalowane zgodnie z obecną wizualizacją wyglądu taboru przewoźnika. Naprawa pojazdu najprawdopodobniej zostanie zakończona w ciągu najbliższych 2 miesięcy.

EU07-1601 po założeniu wózków oraz malowaniu pudła, 27 czerwca 2022 r., fot. Aleksander Hałas

Warto przypomnieć iż EU07-1601 (typ 303Ec) została zmodernizowana w grudniu 2011 roku w ZNLE S.A. Gliwice z EU07-535, otrzymując oznaczenie EU07-1524. Pojazd wyróżniał się zastosowaniem mikroprocesorowego układu sterowania, magnetycznych styczników w komorach próżniowych, a także nowoczesnego układu sterowania. W styczniu 2013 roku oznaczenie lokomotywy zmieniono z EU07-1524 na EU07-1601.

Author: Kamil Sikora