Aż 7 lokomotyw ze Stacji Muzeum w Warszawie odzyska blask najbliższym czasie. Placówka rozpisała dwa przetargi na renowację zabytkowego taboru
Pierwszy przetarg Stacja Muzeum ogłosiła 11 czerwca. Zadanie obejmujące uzupełnienie braków w poszyciu, malowanie zgodne z stanem fabrycznym oraz nałożenie warstwy antygraffiti objęło parowozy TKz 211, Tr6-39 i Tr203-451 (dwa ostatnie wraz z tendrami). Do wykonania prac zgłosiły się firmy „PAT-POL” Sławomir Rybacki z Aleksandrowa Kujawskiego i TECHSERVICE Arkadiusz Wójt z Łodzi, jednak wykonawca nie został jeszcze wybrany. Drugi przetarg, obejmujący identyczny zakres prac ogłoszono 6 lipca. W ramach tego zadania odnowione mają zostać parowozy TKh 9336 (TKh1-13) i TKt48-36.
W drugiej części przetargu znalazła się też ST44-001. Pierwszy Gagarin dla PKP to jedyna, jeszcze nieodmalowana lokomotywa spalinowa w kolekcji Stacji Muzeum. Warto przypomnieć, że niedawno zakończyły się renowacje SM25-002, SM15-17 i SM41-190. Patrząc na rezultaty prac możemy być spokojni o wygląd radzieckiej lokomotywy.
Jedynym przedstawicielem trakcji elektrycznej w przetargu jest ET21-66. Sputnik opuścił bramy Pafawagu pod koniec 1960 roku. Lokomotywa była przypisana do lokomotywowni w Krakowie, Gliwicach i Czechowicach-Dziedzicach.
Wszystkie prace odbędą się przy finansowym wsparciu kolei. Fundatorem prac renowacyjnych zabytkowego taboru kolejowego Stacji Muzeum jest PKP S.A. i Fundacja Grupy PKP.
1 thought on “Renowacje w Stacji Muzeum”
Comments are closed.