Na stronie PKP Intercity S.A. opublikowano ogłoszenie o przeprowadzeniu licytacji elektronicznej związanej ze sprzedażą 10 sztuk lokomotyw EU07, stacjonujących w Zakładzie Południowym w Krakowie. Postępowanie dotyczy pojazdów od dłuższego czasu wyłączonych z eksploatacji i oczekujących na wykonanie napraw P5/2 (głównych). Wśród lokomotyw znajduje się EU07-173 [Pafawag Wrocław 4E-173/1971] w klasycznym zielonym malowaniu czynną do końca grudnia 2015 roku.
Maszyny wystawione na sprzedaż to:
EU07-087 – odstawiona w sierpniu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-106 – odstawiona w lutym 2015 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-116 – odstawiona w kwietniu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-146 – odstawiona w lutym 2017 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-173 – odstawiona w grudniu 2015 r. [cena wywoławcza: 44 520,00 zł]
EU07-190 – odstawiona w marcu 2014 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
EU07-212 – odstawiona w marcu 2015 r. [cena wywoławcza: 51 940,00 zł]
EU07-214 – odstawiona w lutym 2015 r. [cena wywoławcza: 55 650,00 zł]
EU07-227 – odstawiona w sierpniu 2014 r. [cena wywoławcza: 51 940,00 zł]
EU07-228 – odstawiona w czerwcu 2016 r. [cena wywoławcza: 48 230,00 zł]
Większość pojazdów przeznaczonych do sprzedaży przez wiele lat służyła jako magazyn części zapasowych, co spowodowało znaczny spadek wartości blisko lub ponad już półwiecznych pojazdów. Niektóre egzemplarze lokomotyw były wyposażone w klimatyzację kabin maszynisty.
Ciekawostką odnośnie sprzedawanych lokomotyw jest fakt, iż wśród pojazdów znajduje się lokomotywa EU07-227 [Pafawag Wrocław 4E-232/1973], która w dniu 24 marca 1974 roku prowadząc pociąg pospieszny z Katowic jako pierwszy skład pasażerski wjechała na budowany wówczas dworzec Warszawa Centralna.
Ogłoszenie o sprzedaży pojazdów znajduje się na stronie PKP IC: https://bit.ly/2QS4yNk
1 thought on “Siódemki PKP Intercity idą na sprzedaż!”
Comments are closed.